Σάββατο 4 Απριλίου 2015

ΑΛΒΑΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΣ

            Ο αλβανικός εθνικισμός είναι αποτέλεσμα προπαγανδιστικών ζυμώσεων κυρίως της καθολικής εκκλησίας, της αυστριακής διπλωματίας και των προτεσταντών ιεραποστόλων. Δηλαδή μπορούμε να πούμε ότι είναι ένας εθνικισμός εισαγόμενος.


Ο Βασίλης Ραφαηλίδης στο βιβλίο του «Οι λαοί των Βαλκανίων» εκδόσεις ΕΙΚΟΣΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ Αθήνα 1994 σελ178  γράφει:
«…………Το αλβανικό κράτος είναι κράτος «τεχνητό» που το δημιούργησαν οι μεγάλες δυνάμεις…….».






ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ : Ο Sami Frashëri (Σάμι Φρασέρι) με την γυναίκα του.




ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Από το βιβλίο του Ευγενίου Ρίζου Ραγκαβή «Ελλάς, Μακεδονία και Νότιος Αλβανία, ήτοι η Μεσημβρινή Ελληνική Χερσόνησος» Αθήνα 1901.

            «…………. Η αλβανική δεν είναι γραπτή γλώσσα και δεν έχει ίδιους χαρακτήρας. Οι Τόσκαι μεταχειρίζονται τους ελληνικούς χαρακτήρας, οι δε Γκέκαι τους λατινικούς και ενίοτε τους κυριλλικούς…… Περί φιλολογίας δύναται να γίνεται λόγος το πολύ παρά τοις Αλβανοίς της Ιταλίας……».
Ο Βασίλης Ραφαηλίδης στο βιβλίο του «Οι λαοί των Βαλκανίων» εκδόσεις ΕΙΚΟΣΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ Αθήνα 1994 σελ178  γράφει:
«………… Στις 5.000 αλβανικές λέξεις, οι 1400 περίπου έχουν λατινική ρίζα, οι 1.200 τουρκική, οι 850 νεοελληνική και οι 400 γερμανική. Απομένουν περίπου 750 λέξεις αγνώστου ετυμολογίας που εικάζεται πως είναι κατάλοιπα της αρχαίας Ιλλυρικής , που είχε μια σχέση με την αρχαία ελληνική στο μέτρο που ήταν παρακλάδι της θρακικής ……….. το επίθεμα ‘στ’ στις καταλήξεις κάποιων τοπωνυμίων είναι ιλλυρικό. Έτσι τα τοπωνύμια Τεργέστη και Βουκουρέστι μας βοηθούν να καταλάβουμε μέχρι που εκτεινόταν στην αρχαιότητα η επιρροή των Ιλλυριών………….».

            Ένας από τους σύγχρονους φιλολόγους των αλβανών είναι και ο Κωνσταντίνος Χριστοφορίδης (1840-1895), αυτός ήταν από το Ελβασάν ελληνομαθής (με σπουδές στα Ιωάννινα στην Ζωσιμαία σχολή) αλλά όχι «ελληνίζων» είχε αλβανική συνείδηση, αν και απ ότι βλέπεις είχε Ελληνικό όνομα, έγινε πράκτορας της βιβλικής εταιρείας, αυτός λοιπόν έκανε μεταφράσεις στην Κωνσταντινούπολη και κύριο έργο του ήταν το «Λεξικό της Αλβανικής γλώσσης» γραμμένο με ελληνικούς χαρακτήρες, αυτό το βιβλίο αποφάσισε να εκδόσει το ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών, αλλά ματαιώθηκε και τελικά εκδόθηκε το 1904 στην Αθήνα.

            Ένας από τους κύριους εκπροσώπους της "Αλβανικής αναγέννησης"    ήταν και ο Ναούμ Φρασέρι που και αυτός σπούδασε στην Ζωσιμαία σχολή των Ιωαννίνων.

            Το πρώτο αλβανικό σχολείο ιδρύεται στην Κορυτσά στις 7/3/1877, όταν δηλαδή δραστηριοποιήθηκε η «Κεντρική Επιτροπή για την υπεράσπιση του έθνους». Στην πνευματική αφύπνιση πρωτοστατούν οι Ναούμ Βεκιλχάρτζι, Κονσταντίν Κριστοφορίδι, Σπύρο Ντίνε, Σάμι Φρασέρι κα
            Την 1/12/1908 στο Ελβασάν λειτουργεί το πρώτο αλβανικό διδασκαλείο.


ΘΡΗΣΚΕΙΑ

Το θρήσκευμα των αλβανών πριν την εγκαθίδρυση του αθεϊστικού κομμουνιστικού καθεστώτος του Ε Χότζα ήταν     
67% μωαμεθανοί (άνθρωποι με χαλαρή θρησκευτική συνείδηση).
21% Ορθόδοξοι
12%  Καθολικοί.

            Μετά την πτώση του κομμουνιστικού καθεστώτος  οι πολίτες του αλβανικού κράτους άρχισαν να επαναπροσδιορίζουν την θρησκεία τους, το θρησκευτικό ισοζύγιο αυτό ακόμα δεν έχει οριστικοποιηθεί.

ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ

            Η «Αλβανική αναγέννηση» στηρίχθηκε στην ιδεολογία του ανθελληνισμού, ένας τέτοιος εκφραστής αυτής της τάσης ήταν ο Φαν Νόλι  αυτός λοιπόν κατ αρχάς λεγόταν Θεοφάνης Μαυρομάτης και ήταν ή από την Κομοτινή ή από την Εύβοια, προσελήφθηκε σαν δάσκαλος στα Ελληνικά σχολεία της Αιγύπτου και εκεί αντί  να τους μαθαίνει ελληνικά τους μάθαινε αλβανικά τραγούδια, όπως ήταν φυσικό η Ελληνική κοινότητα τον έδιωξε, η πορεία του ήταν η ίδια από Ελληνική κοινότητα σε ελληνική κοινότητα, έτσι αποφάσισε να πάει στις ΗΠΑ και εκεί από δάσκαλος έγινε παπάς και μετά από λίγο έγινε επίσκοπος της αλβανικής εκκλησίας, με την ιδιότητα αυτή άρχισε έντονη προπαγάνδα στους Βορειοηπειρώτες των ΗΠΑ και έβγαλε και εφημερίδα, στο σημεία αυτό άλλαξε το όνομά του σε Φαν Νόλι , ο άνθρωπος αυτός με την υποστήριξη της Ιταλίας το 1921 σχημάτισε κυβέρνηση στην Αλβανία και το 1924 πάλι με την βοήθεια της Ιταλίας ανέτρεψε τον Αχμέτ Ζώγου και έγινε πρωθυπουργός.

            Σχετικά με την δράση των διαφόρων πρακτόρων γράφει ο Βίκτωρ Μπεράρ στο βιβλίο του «Τουρκία και Ελληνισμός» που εκδόθηκε το 1932 σε ελληνική μετάφραση Μπάμπη Λυκούδη εκδόσεις Τροχαλία σελ 87-89 «Η χριστιανική κοινότητα του Ελβασάν είναι το προκεχωρημένο φυλάκιο του ελληνισμού εδώ, στα βόρεια. Όλοι αυτοί οι Αλβανοί καταλαβαίνουν και όλοι τους σχεδόν μιλούν τα ελληνικά. Έχουν ελληνικό σχολείο για τα κορίτσια τους. Θεωρούν τους εαυτούς τους Έλληνες………….. Φοβούνται μόνο τις Ιταλικές μηχανορραφίες………Περνούν και ξαναπερνούν τόσο συχνά από εδώ Γερμανοί στην υπηρεσία της Βουλγαρίας, της Σερβίας, της Ρουμανίας και της Αυστρίας!........ με σκοπό να προσηλυτίσουν τους χριστιανούς του Ελβασάν………Ο Αλβανός μόνο ένα επιχείρημα και μια γλώσσα κατανοεί, το επιχείρημα και τη γλώσσα της κουδουνιστής μονέδας……….. αύριο θα πάνε με όποιον τους πληρώσει……»  







ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ : Τούρκοι και Αλβανοί αιχμάλωτοι του Ελληνικού στρατού κατά τους Βαλκανικούς πολέμους.





ΑΛΒΑΝΙΚΗ ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ

            Κατά τον Ρωσσοτουρκικό πόλεμο του 1878 οι αλβανοί δραστηριοποιήθηκαν με την ανοχή και την καθοδήγηση την Πύλης, 80 συνολικά αντιπρόσωποι ίδρυσαν στις 10/6/1878 το «Σύνδεσμο της Πρισρένης» και αυτός ο σύνδεσμος απηύθυνε υπόμνημα στις Μεγάλες δυνάμεις που απαιτούσε «την ακεραιότητα του αλβανικού εδάφους». Αυτή είναι η πρώτη φορά που τέθηκε Αλβανικό ζήτημα. Το υπόμνημα αυτό δεν βρήκε ανταπόκριση.

            Αυτό το υπόμνημα πρότεινε την ομοσπονδιακή ένωση με την Ελλάδα. Πρόδρομος του «Σύνδεσμου της Πρισρένης» υπήρξε η «Κεντρική Επιτροπή για την υπεράσπιση του έθνους» που έγινε στην Κωνσταντινούπολη το 1877 και σε αυτή την επιτροπή συμμετείχαν αρκετά άτομα που ήταν Έλληνες όπως ο Γιάννι Βρετό, ο Σάμι Φράσερι κα ………

            Στις 23/7/1878 ο «Σύνδεσμος της Πρισρένης» συγκάλεσε συνέλευση στο Αργυρόκαστρο. Οι τούρκοι τώρα που είχαν υποκινήσει αυτή την αλβανική κίνηση για να προασπιστούν από τους Ρώσους που ήθελαν να βοηθήσουν Σέρβους και Μαυροβούνιους, θέλησαν να καταπνίξουν τις αυτονομιστικές τάσεις των Αλβανών. Στον αγώνα αυτό των Αλβανών διακρίνεται ο Σουλεϊμάν Βόξι και ο Έλληνας Μήτσος Σοκόλης (Μιτς Σοκόλης).

            Το Νοέμβριο του 1905 ιδρύεται στο μοναστήρι Μυστική Επιτροπή για την Απελευθέρωση της Αλβανίας από τον Μπάλιο Τοπούλι. Και το 1908 στο Μοναστήρι συνέρχεται το Εθνικό Συνέδριο για τη καθιέρωση κοινού αλφαβήτου, τότε εγκρίθηκε το σημερινό χρησιμοποιούμενο αλφάβητο (λατινικό ελαφρά τροποποιημένο).

            Το Μάρτιο του 1910 σημειώθηκε εξέγερση στη Πρίστινα , οι τούρκοι έστειλαν 16.000 στρατιώτες υπό τον Σεφτέτ Σουργκούτ και οι αλβανοί του Ιντρίζ Σεφέρι ηττήθηκαν στη σκάλα του Καστανίκ. Ξαναξεσηκώθηκαν οι αλβανοί υπό τον Ντεν Γκιον Λούλι στα Σκόρδα και οι τούρκοι έδωσαν πολλές υποσχέσεις, οι αλβανοί έστειλαν ένα υπόμνημα στον Σουλτάνο με το οποίο ζητούσαν ανεξαρτησία, λόγω όμως των βαλκανικών πολέμων οι τούρκοι αποσύρουν τις δυνάμεις τους από την περιοχή. Οι αλβανοί βέβαια προ των πολεμικών επιχειρήσεων που διεξήγοντο ξέχασαν τα περί ανεξαρτησίας και συστρατεύτηκαν με τον τουρκικό στρατό και συμμετείχαν στις επιχειρήσεις παρά το πλευρό των τούρκων!!!!!!!!!!!!

            Εν τω μεταξύ ο Ισμαήλ Κεμάλ την 28/11/1912 στην Αυλώνα διευθύνει τις εργασίες της Εθνοσυνέλευσης και υψώνει την σημαία της ανεξαρτησίας (28 Νοεμβρίου είναι εθνική γιορτή των Αλβανών).
            Εν τω μεταξύ υπογράφτηκε η συνθήκη του Λονδίνου και του Βουκουρεστίου  και αναγνωρίστηκε η ανεξαρτησία της Αλβανίας.









ΑΛΒΑΝΙΚΟΣ ΕΘΝΙΚΟΣ ΥΜΝΟΣ 1912

Όλοι γύρω από την σημαία ενωμένοι
με ένα πόθο ένα σκοπό
Ας δώσουμε τον λόγο της τιμής μας
Ότι για την ελευθερία θα αγωνιστούμε
Μόνο ο γεννημένος προδότης
Αφήνει τον αγώνα μας.
Ο γενναίος δεν δειλιάζει
Αλλά γίνεται μάρτυρας.
Με το όπλο στο χέρι θα μείνει.
Να φυλά από παντού την πατρίδα.
Τα δικαιώματά μας δεν τα δίνουμε.
Οι εχθροί δεν έχουν θέση εδώ.
Γιατί ο ίδιος ο Παντοδύναμος όρισε.
Τα άλλα τα έθνη να χαθούν από την γη.
Αλλά η Αλβανία πάντα να ζει
Γιατί γι αυτήν, γι αυτήν αγωνιζόμαστε.






ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ : Ιταλοί στρατιώτες στην Αυλώνα,  κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου Η τρίχρωμη σημαία της Ιταλίας  φαίνεται να κρέμεται δίπλα σε μια αλβανική σημαία από το μπαλκόνι της έδρας  ιταλικής διοίκησης.




ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ

            Αυτά τα όμορφα συνέβησαν και γίνηκε το Αλβανικό κράτος πολέμησε με τους τούρκους στους βαλκανικούς πολέμους και μετά με την συνθήκη του Λονδίνου και του Βουκουρεστίου  και αναγνωρίστηκε η ανεξαρτησία της Αλβανίας, λες και είχαν πολεμήσει κατά των τούρκων ή λες και επαναστάτησαν . Ο θαυμαστός κόσμος των συμφερόντων των μεγάλων δυνάμεων.

            Έγινε λοιπόν το κράτος έπρεπε τώρα να αποκτήσει το κράτος αυτό κεφαλή, έτσι οι μεγάλες δυνάμεις της παρέδωσαν για Βασιλιά τον Γερμανό αριστοκράτη Βίλχεμ Βήντ (Αυτοκράτορα καλύτερα), γιατί τώρα λέω αυτοκράτορα; Διότι οι Αλβανοί ζητούσαν Μπρετ που στα αλβανικά σημαίνει αυτοκράτωρ!  

Αυτός τέλος πάντων ο αυτοκράτωρ! αντικατέστησε τον Ισμαήλ Κεμάλ με τον Τουρχάν Πασά, την ίδια στιγμή ένας τοπάρχης ο Εσάτ πασάς Τοπέανι έκανε κίνημα στο ελεύθερο αλβανικό κράτος που κατεστάλη και ο Εσάτ τράβηξε στην Ιταλία και μετά αυτός επανήλθε με την βοήθεια της Σερβίας. Αυτός ο Εσάτ Πασάς ήταν αυτός που έκανε κουμάντο στην Αλβανία μέχρι το 1920 οπότε και δολοφονείται.

            Τώρα θα μου πεις και αυτοκράτωρ πόσο έμεινε στην Αλβανία; ΠΕΝΤΕ ΜΗΝΕΣ, τους άντεξε, μετά τους μούντζωσε και γύρισε σπίτι του.

            Την περίοδο αυτή εμφανίζεται στο Αλβανικό κράτος και ένα ΦΙΛΟΤΟΥΡΚΙΚΟ ΚΟΜΜΑ, ναι φιλοτουρκικό δηλαδή φαντάσου στο Βιετνάμ μετά την ήττα των ΗΠΑ να δημιουργούταν ένα φιλο - αμερικάνικο κόμμα, τι ήθελε το κόμμα αυτό μα απλά να βάλει την Αλβανία πάλι υπό τουρκικό ζυγό!
           





ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ : Αλβανίδες στρατιωτίνες κατά την περίοδο του βασιλιά Ζόγου Ι.




ΔΕΡΒΙΣ ΧΙΜΑ



            Είναι ο δραστηριότερος προπαγανδιστής του αλβανικού εθνικισμού, ο Δερβίς Χίμα ( Ιmrahim Mehmet Chim) ήταν έμμισθος πράκτορας της Αυστρίας γράφει ο Νικολαΐδης «με την φήμη του μεγάλου αποστόλου της αλβανικής ιδέας» έφτασε το 1909 στην Β Ήπειρο συγκέντρωνε τους Έλληνες της περιοχής και κήρυττε αδέλφωμα Ελλήνων και Αλβανών, μίλησε στο προαύλιο της ορθόδοξης εκκλησίας της Αυλώνας  και κήρυττε ότι μαζί με την αλβανική πρέπει να διδάσκεται και η τουρκική!

Σε μια τέτοια στιγμή ένα άτομο του λέει: « Και τι θα γίνει με την Ελληνική;» Ο Χίμα δεν τόλμησε να απάντηση και άρχισε τα πολιτικάντικα για Μουσουλμάνους και Χριστιανούς που πρέπει να ζουν σαν αδέλφια και το πλήθος φώναζε « Ναι να αδελφωθούμε με τους μουσουλμάνους για να μας δέρνουν………» Ο Δερβίς το χαβά του «Ζήτω η Αλβανία» και από κάτω   οι Βορειοηπειρώτες απαντούσαν «Ζήτω η Ελλάδα» …….. Αυτή η διήγηση προέρχεται από τον Έλληνα  πρόξενο της Αυλώνας. Τον παρουσιάζει αυτό τον διάλογο και η Νικολαΐδου (όπ παρ σ 373).


           



ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Χαρακτηριστική φωτογραφία της επίσημης ανακήρυξης της Αυτονομίας την 1η Μαρτίου 1914 στο Αργυρόκαστρο.



ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ Β ΗΠΕΙΡΟΣ


            Ο πρώτος Έλληνας πολιτικός που προσδιόρισε τα Β Ηπειρωτικά σύνορα της Ελλάδος ήταν ο Καποδίστριας, όταν μίλησε στην «ρηματική δήλωση» των τριών αντιπροσώπων «των συμμαχικών αυλών» στον Πόρο διέγραψε τα Ελληνικά σύνορα μέχρι το Δέλβινο (Ελένη Κούκου «Οι αγώνες του Καποδίστρια για την επέκταση προς Βορράν των Ελληνικών συνόρων» Πρακτικά Β Πανελλ Επιστ Συνεδρίου – κόνιτσα 23-26 Αυγούστου 1990 Αθήνα 1992 σελ 425-6).

            Οι Έλληνες τώρα μετά την υποχρέωση τους να φύγουν από την Β Ήπειρο, οι Βορειοηπειρώτες επαναστατούν και υπό τον  Χρηστάκη Ζωγράφο ανεξαρτητοποιούν την Β Ήπειρο, με τα πολλά  γίνεται η «Συμφωνία της Κερκύρας» το Μάιο του 1914 που η συμφωνία προβλέπει :

Α. Ανακηρύσσει αυτόνομη την Β Ήπειρο υπό την επικυριαρχία της Αλβανίας.
Β.  Αποστέλλει βουλευτές στο αλβανικό κοινοβούλιο.
Γ. Επίσημη γλώσσα της Β Ηπείρου είναι η ελληνική, και η αλβανική θα διδάσκεται προαιρετικά.
Δ. Η Β Ήπειρος θα έχει δική της χωροφυλακή με δικούς της αξιωματικούς.
Ε. Κατοχυρώνονται τα δικαιώματα της ορθόδοξης εκκλησίας.
Η συνθήκη αυτή ισχύει μέχρι σήμερα.


            Θέμα ενσωμάτωσης μπαίνει το 1914, στην Αλβανία επικρατεί πλήρες χάος η Ανταντ που φοβάται πως οι κεντρικές δυνάμεις θα εκμεταλλευτούν την χαοτική κατάσταση προτείνουν στην Ελλάδα να ανακαταλάβει την Β Ήπειρο, το παρουσιάζουν σαν δώρο υπό τον όρο να μπει η Ελλάδα στον πόλεμο υπέρ της Ανταντ, εδώ ατυχήσαμε όπως θα ατυχήσουμε και σε άλλα εθνικά ζητήματα διότι τότε βασιλεύς της Ελλάδος ήταν ο Κωνσταντίνος ο Βλαξ που ήταν γερμανόφιλος και ήθελε την Ελλάδα «ουδέτερη», έτσι χάθηκε και αυτή η ευκαιρία λόγω της βλακώδους στάσης του Κωνσταντίνου.

            Αντίθετα    οι Ιταλοί λόγω της εισόδου τους στον πόλεμο υπέρ της Ανταντ παίρνουν σαν δώρο την νήσο Σάσωνα, την Αυλώνα και την Χιμάρα. Και οι Γάλλοι μπαίνουν στην Αλβανία, άρα αποχωρούν οι Έλληνες και ο στρατηγός Σαράιγ καταλαμβάνει τους Αγίους Σαράντα.

            Αργότερα ο Βενιζέλος κάνει την συμφωνία «Τιτόνι-Βενιζέλου» που αποφασίζει μεταξύ των άλλων η Ελλάδα να κρατήσει τη Β Ήπειρο και οι Ιταλοί να κρατήσουν την Αυλώνα, οι Ιταλοί αργότερα φεύγουν και παραδίδουν την Αυλώνα στους Αλβανούς, μετά την αποχώρηση των ιταλών από την Αλβανία η συμφωνία  «Τιτόνι-Βενιζέλου» στο ζήτημα της Β Ηπείρου καθίσταται ανενεργός.
            Το 1919 οι σύμμαχοι επανεξέτασαν το ζήτημα της Β Ηπείρου και αποφάσισαν να παραχωρήσουν στην Ελλάδα την Χειμάρρα (Χιμάρα), Κορυτσά και Αργυρόκαστρο.
            Το Μάιο του 1920 οι Αλβανοί υπογράφουν την συνθήκη της Καπεστίτσας (Καπιτσίκας) με την οποία οι αλβανοί δεσμεύονται να σεβαστούν τις αποφάσεις των Μ Δυνάμεων.
            Με την συνθήκη Rapallo (30 Οκτωβρίου 1920) ο Βενιζέλος πραγματοποιεί μια ακόμα εθνική νίκη, ρυθμίζονται τα ζητήματα της Αδριατικής.

            Τα πράγματα άλλαξαν πάλι μετά τις εκλογές του Νοεμβρίου του 1920 στην Ελλάδα. Ο Κωνσταντίνος γίνεται για δεύτερη φορά ο νεκροθάφτης της Β Ηπείρου.

            Το Νοέμβριο του 1921 ένα χρόνο μετά την επικράτηση του Κωνσταντίνου του Βλάκα οι σύμμαχοι αποφασίζουν να παραδοθεί η Β Ήπειρος στην Αλβανία.

ΕΛΛΗΝΟΑΛΒΑΝΙΚΑ ΣΥΝΟΡΑ

Το συμβούλιο της Κ.τ.Ε επιλαμβάνεται του θέματος χάραξης των Ελληνοαλβανικών συνόρων στη συνεδρίαση της 25-6-1921. Η πρεσβευτική διάσκεψη , στο συνέδριο της 9-11-1921 επιλαμβάνεται της εξετάσεως των Ελληνοαλβανικών συνόρων και υιοθετεί την οροθετική γραμμή του πρωτοκόλλου της Φλωρεντίας.


ΙΤΑΛΙΚΟ ΠΡΟΤΕΚΤΟΡΑΤΟ

            Η Αλβανία από ανεπίσημο προτεκτοράτο των Ιταλών  που ήταν μέχρι το 1921 από την χρονιά αυτή γίνεται πια επίσημο προτεκτοράτο της Ιταλίας. Ένα χρόνο πριν της ανόδου στην εξουσία του Ντούτσε (αρχηγού) Μουσολίνι.

            Αυτό δεν έγινε με επέμβαση της Ιταλίας αλλά με εθελούσια υποδούλωση της, οι ίδιοι ζήτησαν την ιταλοποίηση τους, τους ήταν και αδύνατον να αυτοκυβερνηθούν αλλά και να ζήσουν χωρίς αφεντικό.

            Τι συνέβαινε στην Αλβανία από το 1913 μέχρι το την εμφάνιση του Ε Χότζα μόνο με μια λέξη κανείς μπορεί να την εκφράσει ΧΑΟΣ……. Δολοφονίες, ληστείες, απαγωγές.

            Μετά την δολοφονία του Εσάτ Πασά μπαίνει πάλι το ζήτημα της βασιλείας, ποίος ήθελε όμως να πάει βασιλιάς στην Αλβανία; ΚΑΝΕΙΣ, βολεύουν λοιπόν την κατάσταση με ένα αντιβασιλιά και αυτό κράτησε από το 1920 μέχρι το 1924.

            Το 1924 ο τελευταίος αντιβασιλιάς ανατρέπεται από τον παπά Φαν Νόλη (Θεοφάνης Μαυρομάτης) γι αυτό ήδη έχω γράψει………… (είναι κωμικό αλλά φαντάσου στην Ελλάδα να ανατραπεί ο Καραμανλής για να κυβερνηθεί ο τόπος από μητροπολίτη Φλωρίνης Καντιώτη………. Έ! Αυτό έγινε στην Αλβανία). Και αυτός ο μισέλλην Έλληνας ανατράπηκε και στην εξουσία ανέβηκε ο Αχμετ Ζώγου.






ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ : Ο Ζώγου ο πρώτος σε μια πολύ ευρωπαϊκή φωτογραφία.



ΣΥΜΦΩΝΟ ΦΙΛΙΑΣ

            Το 1926 ο Μουσολίνι υπογράφει με τον Αντιβασιλιά της Αλβανίας ένα σύμφωνο φιλίας και συνεργασίας, αυτό το σύμφωνο είναι τόσο μπερδεμένο που ακόμα δεν μπορούν οι μελετητές της διπλωματίας να το αποκρυπτογραφήσουν, με δύο λόγια: Η φασιστική Ιταλία λόγω ιστορικών καταβολών προστατεύει την Αλβανία τόσο από τον εαυτό της, όσο και από όποιον δεν μπορεί να κατανοήσει την Ρωμαϊκή ιστορία και τελικό ρεζουμέ είναι ότι η Ιταλία και η Αλβανία είναι το ίδιο πράγμα!

            Μετά από  αυτό με  πραξικοπηματικό τρόπο   κηρύσσεται τς Αλβανική Ορθόδοξη εκκλησία σε αυτοκέφαλη. Το Αλβανικό κράτος ολοκλήρωνε τα εναντίον της εκκλησίας μέτρα, με διώξεις ιεραρχών και ιερέων και ευρείας εκτάσεως εξοντωτικά μέτρα του ελληνορθόδοξου στοιχείου. Μετά την εκκλησία, τέθηκε υπό διωγμό και η παιδεία. Οι ομιλούντες την Ελληνική, καταδιώκονταν ως ελληνίζοντες και προδότες. Όλοι οι Έλληνες δάσκαλοι εκδιώχθηκαν στην Ελλάδα και η ελληνική παιδεία εξαφανίστηκε. Το εμπόριο βαθμηδόν συνδέθηκε με την Ιταλία, που ίδρυσε και τράπεζες στην Αλβανία.




ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ : Ο βασιλιάς Ζώγου με παραδοσιακή στολή με την οικογένειά του.





ΒΑΣΙΛΕΙΑ

            Πραξικοπηματικά λοιπόν ανέβηκε ο Αχμέτ Ζώγου που μέχρι τότε ήταν Αντιβασιλεύς, μόλις έδιωξε τον Φαν Νόλη δεν έγινε Βασιλιάς όχι έγινε Πρόεδρος Δημοκρατίας! Χωρίς, όπως είπαμε, από εκλογές. Σε λίγο όμως (1928)  άλλαξε γνώμη και αυτοανακηρύσσεται Βασιλιάς «βασιλιάς Zog Ι». Εν ολίγοις το έλα να δεις……… Ο Αχμέτ Ζώγου σαν βασιλιάς άρχισε να εκδίδει αράδα διατάγματα κάθε μέρα και να μιλά για πράγματα που ενδεχομένως σε άλλους λαούς ήταν αυτονόητα αλλά για τους Αλβανούς ήταν πρωτοφανή πχ την υποχρέωση των Αλβανών σε υποχρεωτική στρατιωτική θητεία! Ο Βασιλιάς αυτός ντύνεται σαν τον Αμίν της Ουγκάντα και ποζάρει σαν τον Μουσολίνι που εξ άλλου τον θαυμάζει.

            Αυτή η κατάσταση κράτησε από το 1928 μέχρι το 1939 για 11 χρόνια, τότε έρχεται ο Μουσολίνι τον καταργεί από Βασιλιά τον Αχμέτ Ζώγου  και καταλαμβάνει την Αλβανία χωρίς να πέσει μήτε τουφεκιά, τουτέστι καλώς ήλθατε κατακτητές.

Και ο Βασιλεύς  Αχμέτ Ζώγου ήρθε στην Κοζάνη και διανυκτέρευσε στο "Ερμιόνιον". Μαζί του είχε και μεγάλη φρουρά Αλβανών και Ελλήνων χωροφυλάκων. Κατά την άφιξή του, λένε, ότι κουβαλούσε και το χρυσάφι της Αλβανικής Κεντρικής Τράπεζας. κατέφυγε στην Ελλάδα λοιπόν, που μεγάθυμα του παρέσχε άσυλο. Τελικά. εγκαταστάθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου αναδείχθηκε σε ηγετική μορφή της αλβανοαμερικανικής παροικίας.






ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ : Ο βασιλιάς Ζώγος ο πρώτος σε μια φωτογραφία αλβανικού μεγαλείου (ZOG I 1895-1961).



Ο αλβανός βασιλιάς Ζώγου Α΄ μιλάει για το
ρόλο της υποχρεωτικής στρατιωτικής θητείας
στην οικοδόμηση του έθνους (1928)


Θεωρώ ότι ο στρατός είναι εκπαιδευτικός παράγο-
ντας ύψιστης αξίας. Η χώρα έχει τεράστια ανάγκη
παιδείας και οι άνδρες οι οποίοι καλούνται να υπη-
ρετήσουν τη θητεία τους θα επιστρέψουν αργότερα
 στα σπίτια τους έχοντας πολύ ευρύτερες ιδέες.

Πρέπει να κατανοήσετε ότι ο μέσος Αλβανός δεν
γνωρίζει τίποτε από εθνικότητα. Πάντοτε θεωρού-
σε ως υπέρτατη εξουσία τον αρχηγό της φυλής του
ή τον μπέη του.

Πρέπει σιγά - σιγά να διδαχτεί πώς
να μεταθέτει αυτούς τους τοπικούς δεσμούς πίστης,
οι οποίοι από μόνοι τους είναι αξιοθαύμαστοι, στην
κεντρική κυβέρνηση. Πρέπει να μάθει, στην πραγματικότητα,
 ότι, ενώ δεν παύει να είναι μέλος της φυλής
του, είναι συγχρόνως και πολίτης του Κράτους.




ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ : Η βασιλική φρουρά του Ζώγου Ι.




 Η σημασία της αλβανικής σημαίας, όπως
την ανέπτυξε ο επίσκοπος Φαν Στυλιανός Νόλι
στον επικήδειο που εκφώνησε για τον Φαΐκ
Κόνιτσα (1942)

Ας προσθέσω και μερικές λέξεις σχετικά με την αλ-
βανική σημαία. Όπως όλοι γνωρίζετε, καμιά από τις
σημαίες των βαλκάνιων γειτόνων μας δεν έχει ηλικία
παλαιότερη από ενάμισι αιώνα. Μερικές απ’ αυτές
δεν είναι ούτε καν έναν αιώνα παλιές. Η δική μας
όμως, είναι τουλάχιστον πεντακοσίων χρόνων και
ίσως, ακόμη παλαιότερη. Ήταν η σημαία του Γεώρ-
γιου Καστριώτη Σκεντέρμπεη, του εθνικού ήρωα της
Αλβανίας, ο οποίος πολέμησε για ένα τέταρτο του
αιώνα εναντίον των Τούρκων και υπήρξε ο τελευταί-
ος χριστιανός πολεμιστής των Βαλκανίων που αψή-
φισε νικηφόρα τους μεγαλύτερους Σουλτάνους της
Τουρκίας. Μετά το θάνατο του Σκεντέρμπεη όμως, η
Αλβανία, αφημένη από τις ευρωπαϊκές δυνάμεις στη
μοίρα της, αναγκάστηκε να στενάζει επί τεσσεράμισι
αιώνες κάτω από το ζυγό του ακατανόμαστου Τούρ-
κου. Σε όλη αυτή την περίοδο η σημαία του Σκεντέρ-
μπεη είχε ξεχαστεί – κανείς δεν ήξερε την ύπαρξή
της, ώσπου ένας νεαρός λόγιος την ξέθαψε από μια
βιβλιοθήκη, βρίσκοντάς την σε μια βιογραφία του
Σκεντέρμπεη από τον Μπαρλέτιο, στα λατινικά. Ο
λόγιος αυτός ήταν ο Φαΐκ Κόνιτσα και η σημαία που
σκεπάζει τώρα τη σωρό του, η κόκκινη σημαία με το
μαύρο δικέφαλο αετό, είναι η σημαία που αυτός έφε-
ρε ξανά στο φως.

ΑΛΒΑΝΙΚΟΣ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΜΟΣ

            Ο Αλβανικός κομμουνισμός ήταν ένα πρόσχημα παρά μια πεποίθηση, η μπέσα μπήκε στην υπηρεσία του κράτους, αυτό εκλήφθηκε σαν μαρξισμός  
             
           

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ : "Παρτιζάνοι" Αλβανοί στα Τίρανα στις 28 Νοεμβρίου 1944.


ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  1. Σαράντος Ι Καργάκος εκδόσεις Ι ΣΙΔΕΡΗΣ ΑΘΗΝΑ 2005 Ε ΚΔΟΣΗ "Αλβανοί-Αρβανίτες-Έλληνες "
  2. «Οι λαοί των Βαλκανίων» Βασίλης Ραφαηλίδης  εκδόσεις ΕΙΚΟΣΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ Αθήνα 1994


2 σχόλια:

  1. "το Αλβανικό κράτος πολέμησε με τους τούρκους στους βαλκανικούς πολέμους και μετά με την συνθήκη του Λονδίνου και του Βουκουρεστίου και αναγνωρίστηκε η ανεξαρτησία της Αλβανίας, λες και είχαν πολεμήσει κατά των τούρκων ή λες και επαναστάτησαν . Ο θαυμαστός κόσμος των συμφερόντων των μεγάλων δυνάμεων."

    Δηλαδή τί θέλετε να πείτε; Ότι αφού οι Αλβανοί δεν πολέμησαν εναντίον των Τούρκων αλλά υπέρ, δεν θα έρεπε να φτιάξουν το κράτος τους; Είμαστε σοβαροί δηλαδή; Αφού δεν πολέμησαν εναντίον των Τούρκων, θα έπρεπε οι άλλες χώρες να τους πάρουν τα εδάφη τους; Αυτό που λέτε - και κυρίως αυτό που υονοείτε - είναι κάτι πολύ αισχρό.

    Υ.Γ.
    Ο Γιάνι Βρέτο και ο Σαμί Φράσερι δεν ήταν Έλληνες. Και οι δύο ήταν Αλβανοί, ο ένας χριστιανός ορθόδοξος και ο άλλος μπεκτασής. Κάποιοι έχουν πει ότι ο Βρέτο ήταν Βλάχος.

    Υ.Γ.2.
    Ο Κωνσταντίνος Χριστοφορίδης ήταν Βλάχος με αλβανική συνείδηση. Ήταν ριλίντας (αναγεννητής)/διανοητής. Το πραγματικό του ονοματεπώνυμο ήταν Κονσταντίν Νέλκο. Το "Χριστοφορίδης" (ή "Κριστοφορίδι") ήταν ψευδώνυμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οι λαοί αγαπητέ μου αποκτούν την ανεξαρτησία τους με πόλεμο, με πολυετή επανάσταση. Υπάρχουν λαοί που δεν γνώριζαν ότι είναι Έθνος και τους ΦΥΤΕΨΑΝ τον εθνικισμό τα ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ τέτοιοι λαοί είναι οι Αλβανοί, οι Βούλγαροι και άλλα ΔΟΤΑ κράτη που τα δημιούργησαν τα συμφέροντα. Οι Σέρβοι δεν είναι ένας τέτοιος λαός, οι Σέρβοι πολέμησαν για την ανεξαρτησία τους. Δες για να καταλάβεις τους Κούρδους πολεμάνε για την ανεξαρτησία τους. ΠΟΤΕ οι Αλβανοί πολέμησαν για την ανεξαρτησία τους; ΠΟΤΕ πολέμησαν για πλιάτσικο, για μισθό σαν μισθοφόροι των Τούρκων κυρίως. Γιατί δεν επαναστάτησαν ποτέ οι Αλβανοί; Απλά διότι ποτέ δεν θεώρησαν ότι είναι Έθνος γι αυτό και δεν δημιούργησαν γραφή και πολιτισμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΠΑΓΚΑΛΟΣ ΚΑΙ ΜΟΥΣΟΛΙΝΙ

Στο βιβλίο της της Ιζαμπέλλας Παλάσκα αναφέρεται μια άγνωστη και εκπληκτική εξιστόρηση προσπάθειας του Θ Πάγκαλου να δει τον Μουσολίνι, ο ο...