Παρασκευή, 7 Οκτωβρίου 2016

ΚΙΝΗΣΗ ΠΛΗΘΥΣΜΩΝ ΣΤΗΝ Μ ΑΣΙΑ


Όπως στην Βαλκανική έτσι και στην ΜΑ παρατηρείται μια αέναη κίνηση Ελλήνων από τόπο σε τόπο, από τα παράλια προς το εσωτερικό και το αντίθετο.


 


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ : Με πρώτο πατρίαρχη τον Γεννάδιο ο Ελληνισμός της Πόλης άρχισε να παίρνει και πάλι τα πάνω. Το 1500 υπολογίζεται πως ζούσαν 30.000 Έλληνες και Ελληνικής καταγωγής


Στα νησιά και την ελληνική χερσόνησο προς τα παράλια και το εσωτερικό της δυτ. Μ Ασία, ιδίως από περιοχές φτωχές και ορεινές με υπερπληθυσμό.
 
Στις ΜΑ ακτές τους προσέλκυσε όχι μόνο η μεγαλύτερη ασφάλεια, αλλά και οι ελπίδες για εύρεση εργασίας ή διάθεση των προϊόντων τους.


Οι ταξιδιώτες από την Ευρωπαϊκή Ελλάδα και τα νησιά βρίσκουν στην ΜΑ τον ελληνικό πληθυσμό.

Αρχειακές τουρκικές μαρτυρίες ανεβάζουν τον χριστιανικό πληθυσμό μεταξύ 1520 και 1535 σε 78.783 οικογένειες.....
Ποιοι ήταν οι απόγονοι των παλαιών Ελλήνων και ποιοι οι έποικοι ο διαχωρισμός είναι δύσκολος

          Με δεδομένο ότι ο αριθμός που δίνουν οι τουρκικές αρχές είναι μικρός, ατελής, ελέγξιμος για την ακρίβεια του με δεδομένο ότι δεν είχαν υπηρεσίες ελέγχου και επιλεκτικός πρέπει το νούμερο αυτό να θεωρηθεί πολύ μεγαλύτερο μη συμπεριλαμβάνοντας προφανώς τον μέγα αριθμό κρυπτοχριστιανών που μπορεί να υπερβαίνει και τον αριθμό των χριστιανών.

Αλλά και έτσι να είναι οι οικογένειες την περίοδο αυτή είναι πολυπληθείς υπερβαίνουν τα δέκα άτομα, άρα στην περίοδο του 1520 μιλάμε για
1.000.000 Έλληνες στην Μ. Ασία πριν δηλαδή αρχίσουν οι μετακινήσεις πληθυσμών.


ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΗ

Στον αριθμό αυτό (που είναι ο ελάχιστος) ΔΕΝ συμπεριλαμβάνονται οι ΚΡΥΠΤΟΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ που διατηρούνται ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ.

Πιθανά να μιλάμε για αριθμό που υπερβαίνει τα 2.000.000 με τους κρυπτοχριστιανούς.

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ : Ο ιερός νόμος τού Ισλάμ απετέλεσε τη βάση της κοινωνικής  δομής των Τούρκων και το βασικό νομικό πλαίσιο γιά τή διακυβέρνηση τού κράτους. Ο ιερός νόμος (Seria) δέν περιείχε, όπως τό χριστιανικό κανονικό δίκαιο, μόνο θρησκευτικές διατάξεις, αλλά διείπε όλους τούς τομείς τής ανθρώπινης δραστηριότητας. Υπέρτατος εγγυητής καί προστάτης τού ιερού νόμου, ήταν ο σουλτάνος ή ο πατισάχ, όπως είναι η περσική του ονομασία, ο οποίος ήταν ο απόλυτος άρχοντας. Η θεωρητική δικαίωση τής απολυταρχίας βασιζόταν, εκ μέρους τών μωαμεθανών θεολόγων, στήν απαισιόδοξη θεώρηση τού ανθρώπου ως αρπακτικό καί μοχθηρό όν, τό οποίο μόνο ένας απόλυτος μονάρχης θά μπορούσε νά χαλιναγωγήσει.


          Ο ντόπιος πληθυσμός τω δυτ παραλίων της Μ. Ασίας παρά τον αποδεκατισμό του από τις επιδρομές του Τιμούρ Λέγκ ΔΕΝ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΕΙ.

         
Έτσι ζουν Έλληνες στην Σμύρνη και στις άλλες πόλεις της παραλιακής λωρίδας όπως πχ στην Πέργαμο, στην Μαγνησία στην Έφεσσο καθώς και στο εσωτερικό στην περιοχή της Φιλαδέλφιας.

Οι τελευταίοι αυτοί Έλληνες στα 1577 μιλούν τουρκικά Προς τις ερημωμένες αυτές περιοχές παρατηρείται ένα συνεχές και ολοένα ζωηρό ρεύμα Ελλήνων μεταναστών μετά τον 15ο αιώνα.

Ήδη μεταξύ των τουρκικών απογραφών 1520 με 1570 και 1570 με 1580 ο χριστιανικός πληθυσμός των Λιβάδων Αιδινίου σχεδόν διπλασιάζεται (από 451οικογένειες σε 791), καθώς επίσης και του Καρασί (από 73 σε 14).
Του Σουλτάν Euniο χριστιανικός πληθυσμός εικοσαπλασιάζεται, πράγμα που δείχνει την συρροή χριστιανών προς τους παραπάνω Λιβάδες.






ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ : Τούρκοι το 1600 μ Χ.



ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΕΠΟΙΚΟΙ ΕΙΤΕ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΗΣ Μ.Ασίας είτε από τα νησιά είτε από την απέναντι ελληνική χερσόνησο διευθύνονται κυρίως προς την Σμύρνη . Το εμπόριο στην Κωνσταντινούπολη δεν έχει ακόμη μεγάλη σπουδαιότητα.

          Στην Φιλαδέλφεια, ζουν Έλληνες τουρκόφωνοι φημισμένοι ταπητουργοί.

Στα 1587 εμφανίζονται δύο νέα χωριά στον Ελλήσποντο το Γενησάρ και το Νιχωρ.

Το πρώτο δημιουργήθηκε από 40 κτίστες από το Γενιτσαροχώρι του Αιβαλιού που μετέφεραν οι Τούρκοι για να κτίσουν το φρούριο Κουμ Καλέ.

Το Νιχώρ πάλι κτίστηκε από κατοίκους του Αιβαλιού των νήσων του Αιγαίου και της ηπειρωτικής Ελλάδος. (αναφέρεται από περιηγητή  Grelot Relation   Γκιαούρκιοι  και οι κάτοικοί το ονόμαζαν Τρωγιάκι δηλαδή μικρή Τροία.

          Ο Ελληνικός πληθυσμός που επέζησε της άλωσης είναι ψαράδες με μικρό γεωργικό κλήρο, οι δε Μουδανιώτες αναφέρονται σαν καλοί αμπελουργοί. Επί Μεχμέτ Β αναφέρονται 167 δουλοπάρικοι αμπελουργοί που πληρώνουν 15.000 άσπρα τον χρόνο.

          Η Αρτάκη ήταν ένας μικρός οικισμός το 1576 και κατοικήτο από Έλληνες , Τούρκους και Ιταλούς με πρόεδρο ένα Βενετό Από την περιοχή της Κυζικηκής μόνο οι κάτοικοι του Πάνω Χωριού φαίνεται ότι ήταν άποικοι από την Καστοριά που ήρθαν στα 1700 και ήταν κτιστες το δε χωριό τους ονομαζόταν Γιαπουτζηκιοι.




ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ : 1530 μΧ Τούρκος έφιππος με δύο αιχμάλωτους και ένα παιδί διομβελισμένο στο ακόντιο του, μια απεικόνιση που δείχνει τις μεθόδους εξόντωσης και εκτούρκισης πληθυσμών. 


          Σε όλα τα χωριά Πανόρμου μέχρι Προύσα οι γενίτσαροι και οι σπαχήδες καταπιέζουν τους κατοίκους . Στο Λουμπάτ οι χριστιανοί 60 οικογένειες έχουν στην διάθεσή τους 6 εκκλησίες  (αυτό δείχνει πόσο πολυπληθείς ήταν αυτές οι οικογένειες την περίοδο αυτή). Στην περιοχή Προύσας υπάρχουν 1000 οικογένειες.

          Στην περιοχή Νικαίας ο Garlach αναφέρει ότι υπάρχουν πάνω από 50 χριστιανικές κοινότητες.

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου