Τρίτη, 20 Ιουνίου 2017

ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΞΑΣ




Από της υπάρξεως του νεότερου κράτους, ποτέ δεν διέθετε η Ελλάς συγκοινωνιακή πολιτική.

Οι βάσεις τέθηκαν επί κυβερνήσεως Ι Μεταξά, από το 1927 όταν ήταν υπουργός συγκοινωνιών κατάρτησε πρόγραμμα δημοσίων έργων, οδοποιίας και σε μόλις τρία χρόνια διάρκεσε το έργο του κατασκευάστηκαν 3.000 χλμ, ακόμα κατασκευάστηκαν αντιπλημμυρικά και αποστραγγιστικά έργα (πλήθος οι επεμβάσεις του, που έφταναν στην μείωση της τιμής του εισητιρίου). Για να φτάσει στην μείωση του εισιτηρίου υπήρξε αντικατάσταση του γαιάνθρακα που εισάγαμε με τον λιγνίτη που παρήγαμε.

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ : Αγροτικός διανομέας  (ταχυδρόμος) στα ορεινά χωριά του Νομού Τρικάλων. Είναι μια καινοτομία του καθεστώτος της 4ης Αυγούστου.




Τα τραίνα Πελοποννήσου  (ΣΠΑΠ) εξυγιάνθηκαν και μετονομάστηκαν σε ΣΕΚ  (είναι ο σημερινός ΟΣΕ) αλλά και δια της χρησιμοποιήσεως των ακτοπλοϊκών γραμμών και των λεωφορείων διεύρυνε  τις δυνατότητες επικοινωνίας.

Στις τηλεποικινωνίες ΑΠΌ Της 4ης   Αυγούστου δημιούργησε τον νεοσύστατο «Υφυπουργείον των τριών Ταυ» (Τηλέγραφος, Ταχυδρομείο και Τηλέφωνο).

Δημιουργήθηκε  η υπηρεσία Επιταγών και Δεμάτων που υπάρχει ακόμα και σήμερα, δημιουργήθηκε η αλληλογραφία μέσω  αγροτικών διανομέων και μειώθηκαν τα τέλη των Ταχυδρομείων, Το τηλέφωνο επεκτάθηκε  και στα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου.

 


 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ : Οι ΣΕΚ βελτιώθηκαν σε σημείο να αντέξουν αλλά και να στηρίξουν τον ΕΣ κατά τον Ελληνοιταλικό πόλεμο.

 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Ι ΜΕΤΑΞΑΣ Ο ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΗΣ του Ηλία Ι. Ηλιόπουλος εκδόσεις ΔΗΜΟΚΡΤΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου