Πέμπτη 10 Μαρτίου 2016

Ο ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΕΤΑΞΑΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΕΣ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΕΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ



 

Ο  Ι  Μεταξάς στις εκλογές της 19ης Αυγούστου 1928 αρχηγός του κόμματος Ελευθεροφρόνων δεν μπόρεσε να εκλεγεί ούτε βουλευτής στην ιδιαίτερη πατρίδα του, και έτσι αποφάσισε να αποσυρθεί από την πολιτική ζωή, γράφει στο ημερολόγιό του :

 


«Έχω  την συνείδησή μου ήσυχη ότι έκαμα το ακθήκον μου προς την Ελλάδα. Πιθανώς θα καταψηφιστώ από τον λαό και θα εξαφανιστώ ως πολιτικός. Μου είναι αδιάφορον».

Και μετά τις εκλογές : «Απόλυτος ηρεμία ψυχής και εσωτερική ευχαρίστηση. Απηλάγην των δεσμών. Είμαι ελεύθερος.»

Μετά το 1930 διαμένει στην Ελβετία, τον πλησιάζουν διάφοροι για να επαναπολιτευτεί και ο Ι Μεταξάς σημείώνει στο ημερολόγιό του:

 

«Η ιδέα μοναχά πως θα έτρεχα από μπακάλικο σε μπακάλικο, από χωριό σε χωριό, να παρακαλώ να με ψηηφίσουν, να δικαιολογούμαι για τα παράπονα που θα είχαν, να ταπεινώνομαι, η ιδέα πως θα έλεγα ψευτιές, πως θα εκολάκευα ανθρώπους που δεν εκτιμούσα, πως  θα έκανα επαίνους σε παλιανθρώπους, η ιδέα πως θα έκανα συμβιβασμούς με την συνείδησή μου και θα αδικούσα ικανούς, για να ευνοήσω ανικάνους, υποκίπτοντας εις την θε΄λησιν του άλφα ή του βήτα φίλου του κόμματος, η ιδέα ότι θα εξευτελιζόμουν στον έναν και στον άλλον, για να μαζεύω χρήματα για τον κομματικό αγώνα, η ιδέα πως θα εζήμιωνα οικονομικώς το σπίτι και θα έπασχε η οικογένεια μου, όλα αυτά με έκαναν να αντριχιάζω και να βλέπω το βάραθρο που οδηγεί η φιλοδοξία τους τίμιους πολιτικούς».

 

 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΕΤΑΞΑΣ του  Η.Ι. ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΠΑΓΚΑΛΟΣ ΚΑΙ ΜΟΥΣΟΛΙΝΙ

Στο βιβλίο της της Ιζαμπέλλας Παλάσκα αναφέρεται μια άγνωστη και εκπληκτική εξιστόρηση προσπάθειας του Θ Πάγκαλου να δει τον Μουσολίνι, ο ο...