Κυριακή, 15 Σεπτεμβρίου 2013

Ο ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΙΝΚΑΣ

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΥΠΑΡΚΤΟΥ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΜΟΥ ΣΕ ΑΘΕΙΟΥΣ 



Οι Ίνκας δημιούργησαν την μεγαλύτερη αμερικανική Αυτοκρατορία. Προς το τέλος του XIV αιώνα, η αυτοκρατορία άρχισε να επεκτείνεται από την αρχική της περιοχή προς την περιοχή Cuzco, που βρίσκεται στη Νότια Αμερική. Η Αυτοκρατορία τους απλωνόταν από το Κούσκο ως την Κολομβία στο βορρά και ως τη Χιλή και την Αργεντινή στο νότο. Σταμάτησε όμως απότομα με την ισπανική επιδρομή κατευθυνόμενη από τον Francisco Pizarro το 1532.








ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ : Η Αυτοκρατορία των Ίνκας.



Ο πολιτισμός των Ίνκας είναι ο μεγαλύτερος της Νότιας Αμερικής. Οι Ίνκας κατάφεραν να χτίσουν μια αυτοκρατορία, ενώνονταν διάφορους λαούς της περιοχής, γύρω απ’ το ιερό τους κέντρο: το Μάτσου Πίτσου. Αν και θεωρείται ένας απ’ τους πολιτισμούς που έχει μελετηθεί σε βάθος και με σοβαρότητα, φαίνεται ότι δεν μας έχει αποκαλύψει όλα του τα μυστικά.

Αποτύπωσαν τις γνώσεις και τις παραδόσεις τους με ένα πρωτότυπο τρόπο, το πλέξιμο. Τα εν λόγω «υφαντά» είναι γνωστά ως “quipus”. Σ’ αυτά βλέπει σήμερα, ο Βρετανός μελετητής William Burns μια κωδικοποιημένη έκφραση της γλώσσας Quechua, η οποία χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα στις Άνδεις.
Τα “quipu” μοιάζουν με τις φούστες των χαβανέζων χορευτριών και αποτελούνται από εκατοντάδες κόμπους από βαμβάκι ή μαλλί, με διάφορα χρώματα. Ο τρόπος πλεξίματος των κόμπων καθώς και τα χρώματα συνθέτουν μια μέθοδο κωδικοποίησης και καταγραφής πληροφοριών … κατά κάποιους χρησιμοποίησαν δυαδικό μαθηματικό κώδικα με τους κόμπους για να καταγραφούν οι πληροφορίες.




ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ : Σύστημα μέτρησης των Ίνκας.



Αυτό όμως που πραγματικά εκπλήσσει είναι η εσωτερική δομή της κοινωνίας τους. Καταγραφές από ιεραποστόλους και από τον μιγά ιερέα και ιστορικό Blas Valera περιγράφουν με ακρίβεια την δομή της κομμουνιστικής κοινωνίας των Ίνκας η οποία στηριζόταν με επιτυχία στην κοινωνία που λειτουργούσε χωρίς χρήμα.

Στις 15/9/1580 ένας από τους πρώτους κονκισταδόρους ο ιερέας Ιερώνυμος Σανσέζ ντε Κουσεάντα δημόσιος γραμματέας και νοτάριος της πόλεως Κούζκο, στην διαθήκη του αναφέρει:

«Οι Ίνκας κυβερνούσαν το κράτος τους με τέτοιο τρόπο που μεταξύ τους δεν υπήρχε ούτε ένας κλέφτης, ούτε ένας άνθρωπος αδικημένος, ούτε μια γυναίκα άτιμη. Τα χωράφια, τα μεταλλεία, τα δάση όλα τα οικονομικά αγαθά ήταν περιουσία όλων και κανένας δεν γινόταν να αδικηθεί στη μοιρασιά. Ο πόλεμος , άμα τύχαινε , δεν καθυστερούσε το εμπόριο. Η  τάξη και η αρμονία βασίλευε παντού. Με το κακό μας παράδειγμα καταστρέψαμε ένα λαό που κυβερνιόταν τόσο καλά και που ζούσε ευτυχισμένος και αμέριμνος. Στο όνομα του Χριστού φέραμε δυστυχία. Πιο ευτυχισμένοι και πιο τίμιοι ήταν από εμάς οι ειδωλολάτρες».

Στην εποχή που η Ευρώπη έχει φεουδαρχία, ενώνονται τα βασίλεια των Ίνκας σε μια διοίκηση, έσι τον Μάνκο Καπάκ διαδέχεται ο Σίντι Ρόκα που πραγματοποιεί την ένωση αυτή, ο πέμπτος βασιλιάς  ο Ίντι Γιαπακούι δίνει τις τελευταίες μάχες  για την ένωση και στον δέκατο βασιλιά τον Τουπάκ η αυτοκρατορία των Ίνκας φτάνει στην μεγαλύτερη εξάπλωσή της.


 

 
            Στις μάχες οι Ίνκας τους αιχμαλώτους τους ελευθερώνουν και αφομοιώνουν τους ηττημένους λαούς. Ο ανώτατος άρχων είναι Θεός, αρχιστράτηγος,αρχιδικαστής και Αυτοκράτορας. Το κοινωνικό σύστημα βασίζεται στο «αϊλού» στον αρχηγό δηλαδή. Η γη ανήκει σ όλους τους ανθρώπους και διαιρείται σε τρία μέρη:


Α Την ιδιοκτησία του Ηλίου (του Αυτοκράτορα).
Β. Την ιδιοκτησία ου Δημοσίου.
Γ. Την ιδιοκτησία του πληθυσμού.


Κάθε οικογένεια ανάλογα με τα μέλη της παίρνει ένα κομμάτι γης που λάγεται «τόπο», όταν πεθάνει ένα μέλος το μερίδιό του γυρίζει στο κράτος, που το διαθέτει σ άλλον που έχει ανάγκη. Κάθε χρόνο οι γεωργοί πάνε και καλλιεργούν την γη του Ηλίου και του Δημοσίου.



 



Οι πολίτες που φτάνουν στα 50 τους χρόνια, σταματάνε να δουλεύουν και τρέφονται με έξοδα του κράτους και με προϊόντα των γαιών του.
Υπάρχουν δύο τάξεις:

Α. Η διοικούσα (αυτοκράτορας, ιερείς, αξιωματικοί)
Β. Ο λαός.


Αστική τάξη δεν υπάρχει.
Σε περίπτωση λιμού το κράτος τρέφει τον λαό. Τα μεταλλεία ανήκουν στον Αυτοκράτορα.
Χρήμα δεν υπάρχει, ούτε φυσικά έμποροι αναπτυσσόντουσαν χωρίς την έννοια της αγοράς, όποιος χρειάζεται οτιδήποτε (ρούχα, υποδήματα, έπιπλα κλπ) απλά πάει στις κρατικές αποθήκες και τα παίρνει, άρα ο χρυσός δίνεται μόνο στην λατρεία του Θεού. Το φαγητό ήταν το δικό τους νόμισμα και η εργασία και η γεωργική και αγροτική παραγωγή ήταν η δική τους οικονομία.





ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ : Inca αυτοκράτορες αντιμετωπίστηκαν ως επίγειοι  θεοί .
Οι απλοί άνθρωποι οργανώθηκαν σε ομάδες που κυμαίνονται με μονάδα τις 10 οικογένειες και σε υποδιαιρέσεις που  αριθμούσαν μέχρι 10.000 νοικοκυριά . Οι αγρότες , οι ανθρακωρύχοι , οι οικοδόμοι, και άλλα μέλη των εργαζόμενων τάξεων όφειλαν να εργαστούν ορισμένο αριθμό ημερών κάθε χρόνο. Σπόροι , εργαλεία , είδη ένδυσης και τρόφιμα μοιράζονταν  από την κυβέρνηση, η οποία επίσης προβλέπεται για όσους αδυνατούν να εργαστούν.

Κλέφτες δεν υπάρχουν, αφού όλα τα είδη είναι κοινά, ούτε ερωτικές αντιζηλίες υπήρχαν διότι οι γυναίκες ανήκαν σε όλους και ο έρωτας ήταν ελεύθερος. Ο  κάθε ένας έκανε τον αστυνόμο στον εαυτό του, φτωχοί δεν υπήρχαν, ζητιάνοι ήταν κάτι άγνωστο, τοκογλύφοι, δανειστές δανειζόμενοι, τράπεζες ήταν ξένα πράγματα από τον πολιτισμό των Ίνκας, οι χήρες και οι ανάπηροι έτρωγαν από το κράτος.

Τα παιδιά τα μόρφωνε και τα προωθούσε η κοινότητα, αν είχαν κάποια ξεχωριστή επίδοση.

Δηλαδή όταν έφτασε η Ευρωπαϊκή αλητεία για να πλιατσικολογήσει την χώρα τους, οι άνθρωποι αυτοί είχαν ένα καθεστώς κομμουνισμού στην πιο τέλεια μορφή του (καμιά σχέση με τον κομμουνισμό της Οκτωβριανής επανάστασης). 



ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ : Παραδοσιακός τρόπος ύφανσης των Ίνκας, κατά κάποιο τρόπο χρησιμοποιείται ακόμα.



ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ



ΤΑ ΡΕΜΑΛΙΑ ΗΡΩΕΣ του Ν Τσιφόρου




6 σχόλια:

  1. Απ ότι φαίνεται για να εφαρμοστεί κομμουνισμός χρειάζεται ο λαός να πιστεύει σε Θεό, οι άθεοι είναι ανίκανοι να εφαρμόσουν κομμουνισμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ναι, ναι, να πιστεύει σε θεόν, ώστε να κάμνει ανθρωποθυσίες τζιαι να σφάζει μωρά πάνω στο βωμό αφού τα μαστουρώσει με κόκα τζιαι οινόπνευμα.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Inca_Empire#Religion

    http://en.wikipedia.org/wiki/Child_sacrifice_in_pre-Columbian_cultures#Inca_culture

    Εν οι άθεοι που σας εφταίξαν για την "μη εφαρμογήν" του κομμουνισμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητέ μου Woofis σε καλωσορίζω στο μπλογκ μου.

    Στην φτωχογειτονιά που μεγάλωσα, αυτό που μου περιγράφανε για κομμουνισμό ήταν αυτό ακριβώς που ανακάλυψα από την ζωή των Ίνκας, ο υπαρκτός σοσιαλισμός του 20ου αιώνα ήταν μια ανορθογραφία σε σχέση με τις ενοράσεις και τις προσδοκίες των λαών. Στον υπαρκτό σοσιαλισμό υπήρχε και αδικία, και πορνεία, και χρήμα (για πολύ λίγο προσπάθησαν να τα καταργήσουν αλλά δεν τα κατάφεραν), και μεσάζοντες και άλλα πολλά.

    Η πιο εξελιγμένη μορφή κομμουνισμού, αυτό δηλαδή που θέλανε και δεν μπορούσαν να το ακουμπήσουν ήταν "Ο ΚΑΘΕ ΕΝΑΣ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ" εφαρμόστηκε στους Ίνκας, σε ένα θεοκρατούμενο κομμουνισμό.

    Γενικά οι θρησκείες μπορούν να εφαρμόσουν τον κομμουνισμό πχ στα μοναστήρια του Αγίου Όρους τι εφαρμόζεται; Κομμουνισμός υπό την σκέπη της Παναγίας. Χριστιανικό κομμουνισμό έχουμε και στις περίφημες "ΑΓΑΠΕΣ" των πρώτων Χριστιανών.

    Δηλαδή τον κομμουνισμό μόνο οι άθεοι δεν μπορούν να τον εφαρμόσουν. (συνεχίζω για το θέμα των ανθρωποθυσιών).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πράγματι τώρα τελευταία ανακαλύφτηκαν τρία παιδία, βρήκαν κόκα και οινόπνευμα στις αναλύσεις που έκαναν, είπαν ότι το μαστούρωμα έγινε για να τα θυσιάσουν.
    Η κόκα εισήλθε στον πολιτισμό μετά την ανακάλυψη του Περού, οι πολιτισμένοι την χρησιμοποίησαν σαν ναρκωτικό, οι Ίνκας την χρησιμοποιούσαν σαν φαρμακευτικό σκεύασμα, σε όλα δηλαδή η πολιτισμένη Δύση έφερε την διαστροφή.
    Ανθρωποθυσίες γινόντουσαν στους Ατζέκους και τους Μάγια, αυτά τα αληταριά οι Ευρωπαίοι που πήγαν να ληστέψουν τον πολιτισμό των Ίνκας, έψαξαν να βρουν μεμπτά πράγματα για να δικαιολογήσουν την ελεεινότητα τους ... αυτός ο μαχαιροβγάλτης μπάσταρδος (μάνα πόρνη πατέρας άγνωστος στρατιωτικός) ο Πιζάρο δεν κατάφερε τίποτα να πει για ανθρωποθυσίες... η κατάκτηση του Περού έγινε σχεδόν την ίδια εποχή με την κατάκτηση του Μεξικού, ο Πιζάρο λοιπόν είχε υπόψη του για τις ανθρωποθυσίες των Ατζέκων και έψαξε αλλά δεν βρήκε ούτε βωμούς ανθρωποθυσιών ούτε ανθρωποθυσίες.

    Μιας όμως και μιλάμε για ανθρωποθυσίες, οι δίκες στην δεκαετία του 30 στην Μόσχα τι ήταν ανθρωποθυσίες δεν ήταν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ευχαριστώ για το καλωσόρισμαν.
    Κατ'αρχήν να διευκρινήσω ότι στο θέμαν "κομμουνισμός" δεν είμαι ειδήμονας, καθώς δεν έχω μελετήσει/ εντρυφήσει αρκετά στους σχετικούς συγγραφείς/ φιλοσόφους/ επιστήμονες κλπ.

    Που όσα έχω καταλάβει όμως (άρθρα, διαδίκτυο, ντοκυμαντέρ κλπ.), υπέρτατος στόχος του κομμουνισμού είναι ανάμεσα σε άλλα (όπως το "από τον καθένα ότι μπορεί, στον καθένα ότι χρειάζεται") η λεγόμενη "αταξική κοινωνία". Η δικτατορία του προλεταριάτου καθώς τζιαι η άσκηση πλήρους κρατικής εξουσίας δεν θα αποτελούσαν παρά μιαν μεταβατικήν περίοδον, που την επαναστατικήν επικράτησην του προλεταριάτου πάνω στους αστούς ως την επίτευξην της "αταξικής κοινωνίας". Μετά που τούτον ακόμα τζιαι αυτή η κρατική/ κεντρική εξουσία ουσιαστικά θα εκαταλύετουν ως μη αναγκαία πλέον.
    Άρα, ας δούμεν κατ'αρχήν γιατί ο εν λόγω πολιτισμός ΔΕΝ ήταν κομμουνιστικός, απλά παραθέτοντας σημεία της ανάρτησης σου:
    (1)"Υπάρχουν δύο τάξεις:
    Α. Η διοικούσα (αυτοκράτορας, ιερείς, αξιωματικοί)
    Β. Ο λαός" (άρα ΔΕΝ έχουμεν αταξικήν κοινωνίαν. Άσε που εν τουλάχιστον γελοίον να συνδέεις την έννοιαν "αυτοκράτορας" με οτιδήποτε προσιδιάζει με το "κομμουνιστικόν ιδεώδες. Για να μεν μιλ΄΄ησω για τους "ιερείς" τζιαι τους "αξιωματικούε", τες αρχαιότερες μορφές άσκησης εξουσίας στην ιστορίαν του ανθρωπίνου γένους)

    (2) "Η γη ανήκει σ όλους τους ανθρώπους και διαιρείται σε τρία μέρη:

    Α Την ιδιοκτησία του Ηλίου (του Αυτοκράτορα).
    Β. Την ιδιοκτησία ου Δημοσίου.
    Γ. Την ιδιοκτησία του πληθυσμού." (αντιφατικότατον: πως ανήκει κάτι "σε όλους" αλλά μετά διαχωρίζεται σε "μέρη"; Τζιαι μάλιστα καταφανέστατα "ταξικά μέρη";)

    (3)"Κάθε οικογένεια ανάλογα με τα μέλη της παίρνει ένα κομμάτι γης που λάγεται «τόπο», όταν πεθάνει ένα μέλος το μερίδιό του γυρίζει στο κράτος, που το διαθέτει σ άλλον που έχει ανάγκη. Κάθε χρόνο οι γεωργοί πάνε και καλλιεργούν την γη του Ηλίου και του Δημοσίου." (δαμέ γελούμεν...δηλαδή φαντάζουμαι ότι εξαιρούμεν τόσον τζιείνα "του αυτοκράτορα" - τα οποία ως "ηλιακά" εν "κληρονομικόν δικαίωμαν" της εν λόγω "οικογένειας" όσον τζιαι τζιείνα του "δημοσίου" τα οποία μάλλον θα εδιαχειρίζετουν (άρα τζιαι ήλεγχεν) η "διοικούσα τάξη" (τι περίεργον, με ιερείς μέσα, πόσο διαχρονικόν!). Που είναι δαμέ ο κομμουνισμός; Ιδιοκτησία τζιαι κληρονομικότητα σε ούλλλον το μεγαλείον της).

    Πάμεν τωρά στο θέμαν του "αθεϊσμού". Δεν είμαι σίουρος αλλά τόσον ο Μάρξ όσον τζιαι άλλοι μεγάλοι θεωρητικοί ΔΕΝ ήταν εναντίον της λεγόμενης "προσωπικής πίστης", κρίνοντας την ως στοιχείον ίδιον του αθρώπου. Αναπτύξαν επιχειρηματολογίαν εναντίον του συστήματος εξουσίας που ονομάζουμεν θρησκείαν, η οποία ουσιαστικά εν η αρχαιότερη μορφή εξουσίας αθρώπων πάνω σε άλλους αθρώπους. Άρα, αν θεωρούμεν ότι στόχος εν μια πραγματικά "αταξική κοινωνία" (χωρίς ιερείς τζιαι άλλους "αξιωματούχους" να μας υποδεικνύουν τον "σωστό" δρόμον), η θρησκεία εν παντελώς ασύμβατον στοιχείον τζιαι εμπόδιον. Όχι η πίστη.
    Για τες ανθρωποθυσίες εν θα επιμείνω, αν τζιαι θεωρώ αρκετά έγκυρην την wikipedia, τζιαι εν αρκετά σαφής ότι οι Ίνκας εκάμναν καταγεγραμμένες ανθρωποθυσίες προς τιμήν των (θεών) αυτοκρατόρων τους. Τζιαι ανεξαρτήτως του πως αντιλαμβάνουνταν τα ναρκωτικά, εχρησιμοποιούσαν τα πάνω στα μωρά τους πριν τα σκοτώσουν. Τα εν λόγω λήμματα εν γεμάτα παραπομπές σε μελέτς τζιαι άρθρα οπότε εν βλέπω λόγο να τα αμφισβητήσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αγαπητέ Woofis σαφώς η κοινωνία των Ίνκας δεν ήταν (όπως και των μοναχών του ΑΟ) δεν είναι κοινωνίες Λενινιστικές - Μαρξιστικές, εφαρμόζουν όμως στον τομέα των ανθρωπίνων παροχών τον κομμουνισμό πολύ καλύτερα από τον υπαρκτό σοσιαλισμό.

    Γι αυτό και το κοινονικό σύστημά τους άντεξε 300 χρόνια και θα άντεχε και άλλα αν δεν εμφανιζόταν η ληστοσυμμορία του Πιζάρο.
    Όπως και ο μοναχικός τρόπος ζωής του ΑΟ κρατά ήδη 1100.
    χρόνια.
    Ο υπαρκτός σοσιαλισμός με το ζόρι άντεξε 70 χρόνια και αυτοδιαλύθηκε.

    Η κοινωνική διάρθρωση σε :
    Α. Η διοικούσα (αυτοκράτορας, ιερείς, αξιωματικοί)
    Β. Ο λαός.

    εφαρμόστηκε και στον υπαρκτό σοσιαλισμό:
    Α. Η διοικούσα (Μέλη της Κεντρικής επιτροπή των ΚΚ,κονισάριοι αξιωματικοί)
    Β. Ο λαός.

    Ακριβώς το ίδιο με το σύστημα των Ίνκας.

    Η διανομήτης γης με τον τρόπο που το παρουσιάζω απ ότι κατάλαβα η ένστασή σου είναι στην αυτοκρατορική γη. διότι κρατική γη και ατομική γη υπήρχε και στον υπαρκτό σοσιαλισμό.
    Η αυτοκρατορική γη λοιπόν πρέπει να θεωρηθεί σαν κρατική γη μέσω της οποίας συντηρείτο ο στρατός.

    Το θέμα των Ίνκας είναι κάτι που με ενδιαφέρει και θα το ψάξω.

    Να είσαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή